Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms, om inte annat anges. Vi reserverar oss mot plötsliga större pris- och valuta förändringar.
Beställning
Du som beställer måste vara över 18 år, eller ha målsmans godkännande.
Tyvärr kan vi inte hantera beställningar under 150 kr
Beställningar under 500kr debiteras 99 kr i frakt
Beställningar under 1000 kr debiteras 69 kr i frakt
Frakt
Din beställning skickas med Postpaket DHL, i undantagsfall som brev, Schenker eller Bussgods.
Leveranstid
Normal leveranstid är inom 2 arbetsdagar från beställning. Beställningsvaror levereras oftast inom två veckor.
Vid större beställningar av flera artiklar där någon eller några varor restnoteras och måste skickas med en ytterligare leverans, skickas de restnoterade varorna fraktfritt.
Byten/öppet köp
Du har 14 dagars bytesrätt/öppet köp. Du kan antingen byta varan, eller få varuvärdet tillbaka. Vid återköp återbetalas varuvärdet, ej fraktkostnader. I de fall ordern skickats fraktfritt återbetalas varuvärdet minus 99:- i frakt.
Vid återköp av sadlar återbetalas 90% varuvärdet minus vår faktiska fraktkostnad om ca 300-400:-
Vid eventuell retur ange orderreferens.
Denna referens är nödvändigt för att vi ska kunna hantera returen.
Returfrakten står du själv för. Returnerade varor skall självklart vara oanvända med alla etiketter vara kvar på varan. Förpackningar ska vara obrutna och i originalskick. Tejpa inte direkt på skokartonger och liknande utan använd omslagspapper.
Förstörd förpackning debiteras med 20% av varans pris.
Broderade eller specialbeställda varor återköpes eller bytes ej.
Du kan beställa en returfraktsedel nedan.
Fraktsedeln mailas till dig inom 24 timmar och kostar 99 kr / för sadel 300 kr.
Om du köper din frakt på ett utlämningsställe eller liknande, observera att returen måste skickas till butiken som företagspaket, inte till ett utlämningsställe.
Du kan beställa en returfraktsedel här RETURFRAKTSEDEL
Retursdel för sadel: RETURFRAKTSEDEL SADEL
Ej uthämtade paket
Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 7 dagar, därefter går paketet i retur till Glada Hästen.
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för fraktavgifter samt för extra hanteringsavgifter, för närvarande 300kr.
Reklamation
Vid reklamation eller fabrikationsfel utbetalar vi ersättning för returfrakten, efter att reklamationen har godkänts.
Kontakta oss innan du returnerar varan för att få ett reklamationsnummer. Detta nummer är nödvändigt för att vi ska kunna hantera reklamationen.
Transportskada skall genast anmälas till DHL eller dess ombud vid utkvitteringen.
Skicka inga reklamationer utan att först kontakta Glada Hästen!
Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.